Home IELTS Tourism Ielts

Tourism Ielts

by teacher
Tourism Ielts

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

Tourism

A Tourism, holidaymaking and travel are these days more significant social phenomena than most commentators have considered. On the face of it, there could not be a more trivial subject for a book. And indeed since social scientists have had considerable difficulty explaining weightier topics, such as work or politics, it might be thought that they would have great difficulties in accounting for more trivial phenomena such as holidaymaking. However, there are interesting parallels with the study of deviance. This involves the investigation of bizarre and idiosyncratic social practices which happen to be defined as deviant in some societies but not necessarily in others. The assumption is that the investigation of deviance can reveal interesting and significant aspects of normal societies. It could be said that a similar analysis can be applied to tourism.

Ngày nay, du lịch ( có tổ chức), đi nghỉ mát và du lịch (tự phát) là những hiện tượng xã hội quan trọng hơn hầu hết các hiện tượng mà các nhà bình luận nghĩ đến. Nhìn bề ngoài, không thể có một chủ đề nào tầm thường hơn cho một cuốn sách. Và quả thực, vì các nhà khoa học xã hội đã gặp khó khăn đáng kể trong việc giải thích các chủ đề nặng cân hơn, chẳng hạn như công việc hay chính trị, nên người ta có thể nghĩ rằng họ sẽ gặp khó khăn lớn trong việc giải thích các hiện tượng tầm thường hơn, chẳng hạn như việc đi nghỉ mát. Tuy nhiên, có những điểm tương đồng thú vị với nghiên cứu về sự khác biệt. Nghiên cứu này liên quan đến việc nghiên cứu các hoạt động xã hội kỳ lạ và phá cách vốn tình cờ được định nghĩa là sự khác biệt ở một số xã hội nhưng không nhất thiết là khác biệt ở những xã hội khác. Giả định là việc nghiên cứu sự khác biệt có thể tiết lộ những khía cạnh thú vị và quan trọng của các xã hội bình thường. Thì có thể nói rằng một phân tích tương tự có thể được áp dụng cho du lịch. B Tourism is a leisure activity which presupposes its opposite, namely regulated and organised work. It is one manifestation of how work and leisure are organised as separate and regulated spheres of social practice in modern societies. Indeed acting as a tourist is one of the defining characteristics of being ‘modern’ and the popular concept of tourism is that it is organised within particular places and occurs for regularised periods of time. Tourist relationships arise from a movement of people to, and their stay in, various destinations. This necessarily involves some movement, that is the journey and a period of stay in a new place or places. ‘The journey and the stay’ are by definition outside the normal places of residence and work and are of a short-term and temporary nature and there is a clear intention to return ‘home’ within a relatively short period of time.

Du lịch là một hoạt động giải trí mà luôn giả định điều ngược lại của nó cụ thể là công việc có tổ chức và quy củ. Nó là một biểu hiện về cách thức tổ chức công việc và giải trí như những phạm vi tách biệt và có quy định của thực tiễn xã hội trong các xã hội hiện đại. Thật vậy, hành động như một khách du lịch là một trong những đặc điểm xác định là ‘hiện đại’ và khái niệm phổ biến về du lịch là nó được tổ chức ở những địa điểm cụ thể và diễn ra trong một khoảng thời gian nhất định. Các mối quan hệ trong du lịch phát sinh từ sự di chuyển của mọi người đến các điểm đến khác nhau và sự lưu trú tại đó. Điều này dĩ nhiên liên quan đến một số hoạt động, đó là hành trình và thời gian lưu trú ở một hoặc nhiều địa điểm mới. ‘Hành trình và lưu trú’ theo định nghĩa là bên ngoài nơi cư trú và làm việc bình thường và có tính chất ngắn hạn, tạm thời và có mục đích rõ ràng là trở về ‘nhà’ trong một khoảng thời gian tương đối ngắn.

C A substantial proportion of the population of modern societies engages in such tourist practices, new socialised forms of provision have developed in order to cope with the mass character of the gazes of tourists as opposed to the individual character of travel. Places are chosen to be visited and be gazed upon because there is an anticipation especially through daydreaming and fantasy of intense pleasures, either on a different scale or involving different senses from those customarily encountered. Such anticipation is constructed and sustained through a variety of non-tourist practices such as films, TV literature, magazines records and videos which construct and reinforce this daydreaming.

Một tỷ lệ đáng kể dân số của các xã hội hiện đại tham gia vào các hoạt động du lịch như vậy, các hình thức cung cấp mang tính xã hội hóa mới mẻ đã phát triển để giải quyết tính chất đại chúng về thị hiếu của khách du lịch thay vì tính chất lẻ tẻ của du lịch tự phát. Các địa điểm được chọn để tham quan và ngắm nhìn bởi vì có một dự đoán đặc biệt là thông qua mơ mộng và tưởng tượng về những thú vui cực độ, trong một quy mô khác hoặc liên quan đến các cảm giác khác với những cảm giác thường gặp. Dự đoán như vậy được xây dựng và duy trì thông qua nhiều hoạt động phi du lịch như phim ảnh, tài liệu truyền hình, tạp chí và video nhằm xây dựng và củng cố sự mơ mộng này.

Xem thêm:   B1 In Ielts

“As opposed to” là một thành ngữ mang ý nghĩa “hơn là, thay vì, trái ngược D Tourists tend to visit features of landscape and townscape which separate them off from everyday experience. Such aspects are viewed because they are taken to be in some sense out of the ordinary. The viewing of these tourist sights often involves different forms of social patterning with a much greater sensitivity to visual elements of landscape or townscape than is normally found in everyday life. People linger over these sights in a way that they would not normally do in their home environment and the vision is objectified or captured through photographs, postcards, films, and so on which enable the memory to be endlessly reproduced and recaptured.

Khách du lịch có xu hướng tham quan các đặc trưng về cảnh quan và cảnh quan thành phố tách biệt họ khỏi trải nghiệm hàng ngày. Những khía cạnh như vậy được ngắm nhìn bởi vì chúng được coi là khác thường theo một nghĩa nào đó. Việc ngắm các điểm tham quan du lịch này thường liên quan đến các hình thức trang trí khác nhau mang tính cộng đồng với cảm xúc dành cho các yếu tố hình ảnh của phong cảnh hoặc cảnh quan thành phố nhiều hơn so với những gì thường thấy trong cuộc sống hàng ngày. Mọi người nán lại những điểm tham quan này theo cách mà họ thường không làm trong môi trường gia đình của họ và sự ngắm nhìn được thể hiện cụ thể hoặc ghi lại qua các bức ảnh, phim, bưu thiếp, v.v., điều này cho phép ký ức được sao chép và ghi lại vô tận.

E One of the earliest dissertations on the subject of tourism is Boorstins analysis of the pseudo-event (1964) where he argues that contemporary. Americans cannot experience reality directly but thrive on pseudo-events. Isolated from the host environment and the local people the mass tourist travels in guided groups and finds pleasure in inauthentic contrived attractions gullibly enjoying the pseudo events and disregarding the real world outside. Over time the images generated of different tourist sights come to constitute a closed self-perpetuating system of illusions which provide the tourist with the basis for selecting and evaluating potential places to visit. Such visits are made says Boorstin, within the environmental bubble of the familiar American-style hotel which insulates the tourist from the strangeness of the host environment.

Một trong những luận án đầu tiên về chủ đề du lịch là phân tích của Boorstins về sự kiện dàn dựng (1964), nơi ông cho là đương thời. Người Mỹ không thể trải nghiệm thực tế một cách trực tiếp mà phát triển mạnh nhờ những sự kiện dàn dựng. Bị tách biệt khỏi môi trường chủ và người dân địa phương, khách du lịch đại chúng đi du lịch theo nhóm có hướng dẫn và tìm thấy niềm vui ở những điểm tham quan giả có sự sắp đặt, tận hưởng những sự kiện dàn dựng một cách cả tin và không liên quan đến thế giới thực bên ngoài. Theo thời gian, những hình ảnh được tạo ra về các điểm tham quan du lịch khác nhau trở thành một hệ thống ảo ảnh khép kín, tự tồn tại, cung cấp cho khách du lịch cơ sở để lựa chọn và đánh giá các địa điểm tiềm năng để tham quan. Boorstin cho biết những chuyến thăm như vậy được thực hiện trong ảo tưởng môi trường của khách sạn kiểu Mỹ quen thuộc, nơi cách ly khách du lịch khỏi sự xa lạ của môi trường chủ.

F To service the burgeoning tourist industry, an array of professionals has developed who attempt to reproduce ever-new objects for the tourist to look at. These objects or places are located in a complex and changing hierarchy. This depends upon the interplay between, on the one hand, competition between interests involved in the provision of such objects and, on the other hand changing class, gender, and generational distinctions of taste within the potential population of visitors. It has been said that to be a tourist is one of the characteristics of the modern experience. Not to go away is like not possessing a car or a nice house. Travel is a marker of status in modern societies and is also thought to be necessary for good health. The role of the professional, therefore, is to cater for the needs and tastes of the tourists in accordance with their class and overall expectations.

Để phục vụ ngành du lịch đang phát triển, những người trong ngành đã phát triển, những người cố gắng tái tạo các vật thể luôn mới để khách du lịch xem. Những vật thể hoặc địa điểm này được đặt trong một hệ thống phân cấp phức tạp và thay đổi. Hệ thống phân cấp này phụ thuộc vào tác động qua lại giữa, một mặt là sự cạnh tranh giữa các lợi ích liên quan đến việc cung cấp các vật thể đó và mặt khác, sự thay đổi về giai cấp, giới tính và sự khác biệt về thị hiếu mang tính thế hệ trong nhóm khách du lịch tiềm năng. Người ta nói rằng trở thành khách du lịch là một trong những đặc điểm của trải nghiệm hiện đại. Không đi xa cũng giống như không sở hữu một chiếc xe hơi hoặc một ngôi nhà đẹp. Du lịch là một dấu hiệu của địa vị trong xã hội hiện đại và cũng được cho là cần thiết cho sức khỏe tốt. Do đó, vai trò của những người trong ngành là phục vụ nhu cầu và thị hiếu của khách du lịch phù hợp với đẳng cấp và kỳ vọng chung của họ.

Xem thêm:   Check Your Vocabulary For Ielts

Questions 28-32 Raiding Passage 35 has 6 paragraphs (A-F). Choose the most suitable heading for each paragraph from the list of headings below Write the appropriate numbers (i-ix) in boxes 28-32 on your answer sheet.

Paragraph D has been done for you as an example. NB. There are more headings than paragraphs so you will not use all of them You may use any heading more than once.

List of Headings

i The politics of tourism

ii The cost of tourism

iii Justifying the study of tourism

iv Tourism contrasted with travel

v The essence of modern tourism

vi Tourism versus leisure

vii The artificiality of modern tourism

viii The role of modern tour guides

ix Creating an alternative to the everyday experience

28. Paragraph A 29. Paragraph B 30. Paragraph C

Example Answer

Paragraph D ix

31. Paragraph E 32. Paragraph F

Questions 33-37 Do the following statements agree with the views of the writer in Reading Passage 35? In boxes 33-37 write :

YES if the statement agrees with the writer NO if the statement contradicts the writer NOT GIVEN if it is impossible to say what the writer thinks about this

33. Tourism is a trivial subject. 34. An analysis of deviance can act as a model for the analysis of tourism. 35. Tourists usually choose to travel overseas. 36. Tourists focus more on places they visit than those at home. 37. Tour operators try to cheat tourists.

Questions 38-41 Chose one phrase (A-H) from the list of phrases to complete each key point below. Write the appropriate letters (A-H) in boxes 38-41 on your answer sheet. The information in the completed sentences should be an accurate summary of points made by the writer. NB There are more phrases A-H than sentences so you will not use them all. You may use any phrase more than once.

38. Our concept of tourism arises from ……. 39. The media can be used to enhance ……. 40. People view tourist landscapes in a different way from ……. 41. Group tours encourage participants to look at …….

List of Phrases

A local people and their environment.

B the expectations of tourists.

C the phenomena of holidaymaking.

D the distinction we make between holidays, work and leisure.

E the individual character of travel.

F places seen in everyday life.

G photographs which recapture our

H sights designed specially for tourists.

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

Tourism

Questions 28-32 Raiding Passage 35 has 6 paragraphs (A-F). Choose the most suitable heading for each paragraph from the list of headings below Write the appropriate numbers (i-ix) in boxes 28-32 on your answer sheet.

Paragraph D has been done for you as an example. NB. There are more headings than paragraphs so you will not use all of them You may use any heading more than once.

List of Headings

i The politics of tourism

Các quan điểm chính trị về du lịch

ii The cost of tourism

Chi phí du lịch

iii Justifying the study of tourism

Giải thích cho nghiên cứu về du lịch

iv Tourism contrasted with travel

Du lịch có tổ chức trái ngược với du lịch tự phát

v The essence of modern tourism

Bản chất của du lịch hiện đại

vi Tourism versus leisure

Du lịch với giải trí

vii The artificiality of modern tourism

Tính nhân tạo của du lịch hiện đại

viii The role of modern tour guides

Vai trò của người hướng dẫn du lịch hiện đại

ix Creating an alternative to the everyday experience

Việc tạo ra một trải nghiệm thay thế đối với trải nghiệm hàng ngày

Example Answer

Paragraph D ix

28. Paragraph A/ iii Justifying the study of tourism

Giải thích:

The assumption is that the investigation of deviance can reveal interesting and significant aspects of normal societies. It could be said that a similar analysis can be applied to tourism.

29. Paragraph B/ v The essence of modern tourism

Giải thích:

Indeed acting as a tourist is one of the defining characteristics of being ‘modern’ and the popular concept of tourism is that it is organised within particular places and occurs for regularised periods of time.

30. Paragraph C/ iv Tourism contrasted with travel

Giải thích:

A substantial proportion of the population of modern societies engages in such tourist practices, new socialised forms of provision have developed in order to cope with the mass character of the gazes of tourists as opposed to the individual character of travel.

31. Paragraph E/ vii The artificiality of modern tourism

Giải thích:

Isolated from the host environment and the local people the mass tourist travels in guided groups and finds pleasure in inauthentic contrived attractions gullibly enjoying the pseudo events and disregarding the real world outside. Over time the images generated of different tourist sights come to constitute a closed self-perpetuating system of illusions which provide the tourist with the basis for selecting and evaluating potential places to visit.

32. Paragraph F/ viii The role of modern tour guides

Giải thích:

The role of the professional, therefore, is to cater for the needs and tastes of the tourists in accordance with their class and overall expectations.

Xem thêm:   15 Days Practice For Ielts Speaking Pdf Free Download

tourism ielts

1. Mua bộ đề gần 400 bài ietls reading – Dịch và giải chi tiết Chỉ 99k(thời hạn 1 năm) bao gồm đề trong bộ Cambridge và nhiều đề thi thực tế.

2. Để mua bộ đề Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.

3. Sau khi nhận được thanh toán Chúng tôi sẽ kích hoạt truy cập bộ đề qua email trong vòng 30ph. Vui lòng cung cấp địa chỉ email chính xác.

4. Thông tin CK

Chủ tài khoản: TẠ NGUYỄN DIỆU MI/ Số tài khoản: 0441000726026/ Ngân hàng Vietcombank (VCB), CN TÂN BÌNH, PGD LUỸ BÁN BÍCH,HCM LINK QR VIETCOMBANK

Hoặc Thanh toán Momo qua số dt 0932.379.428 LINK QR MOMO

Questions 33-37 Do the following statements agree with the views of the writer in Reading Passage 35? In boxes 33-37 write :

YES if the statement agrees with the writer NO if the statement contradicts the writer NOT GIVEN if it is impossible to say what the writer thinks about this

33.N Tourism is a trivial subject.

Du lịch là một chủ đề tầm thường

Giải thích: đoạn A

Tourism, holidaymaking and travel are these days more significant social phenomena than most commentators have considered. On the face of it, there could not be a more trivial subject for a book. And indeed since social scientists have had considerable difficulty explaining weightier topics, such as work or politics, it might be thought that they would have great difficulties in accounting for more trivial phenomena such as holidaymaking.

34.Y An analysis of deviance can act as a model for the analysis of tourism.

Một phân tích về sự lệch lạc có thể đóng vai trò như là kiểu mẫu cho phân tích về du lịch

Giải thích: đoạn A

The assumption is that the investigation of deviance can reveal interesting and significant aspects of normal societies. It could be said that a similar analysis can be applied to tourism.

35.NG Tourists usually choose to travel overseas.

Khách du lịch thường chọn đi du lịch nước ngoài

Giải thích: không có thông tin

36.Y Tourists focus more on places they visit than those at home.

Khách du lịch tập trung nhiều vào những nơi họ viếng thăm hơn những nơi ở nhà

Giải thích: đoạn D

Tourists tend to visit features of landscape and townscape which separate them off from everyday experience. Such aspects are viewed because they are taken to be in some sense out of the ordinary.

37.NG Tour operators try to cheat tourists.

Các nhà điều hành du lịch lừa dối khách du lịch

Giải thích: không có thông tin

Questions 38-41 Chose one phrase (A-H) from the list of phrases to complete each key point below. Write the appropriate letters (A-H) in boxes 38-41 on your answer sheet. The information in the completed sentences should be an accurate summary of points made by the writer. NB There are more phrases A-H than sentences so you will not use them all. You may use any phrase more than once.

38.D Our concept of tourism arises from …….

Khái niệm về du lịch phát sinh từ

Giải thích: ĐOẠN B

Tourism is a leisure activity which presupposes its opposite, namely regulated and organised work. It is one manifestation of how work and leisure are organised as separate and regulated spheres of social practice in modern societies.

39. B The media can be used to enhance …….

Truyền thông có thể được sử dụng để củng cố

Giải thích: ĐOẠN C

Places are chosen to be visited and be gazed upon because there is an anticipation especially through daydreaming and fantasy of intense pleasures, either on a different scale or involving different senses from those customarily encountered. Such anticipation is constructed and sustained through a variety of non-tourist practices such as films, TV literature, magazines records and videos which construct and reinforce this daydreaming.

40.F People view tourist landscapes in a different way from …….

Mọi người xem các cảnh quan du lịch theo một cách khác

Giải thích: ĐOẠN D

Tourists tend to visit features of landscape and townscape which separate them off from everyday experience.

41.H Group tours encourage participants to look at …….

Các chuyến du lịch theo nhóm khuyến khích người tham gia nhìn vào

Giải thích: ĐOẠN E

Isolated from the host environment and the local people the mass tourist travels in guided groups and finds pleasure in inauthentic contrived attractions gullibly enjoying the pseudo events and disregarding the real world outside.

List of Phrases

A local people and their environment.

Người địa phương và môi trường của họ

B the expectations of tourists.

Kỳ vọng của khách du lịch

C the phenomena of holidaymaking.

Hiện tượng đi nghỉ mát

D the distinction we make between holidays, work and leisure.

Sự khác biệt mà chúng ta tạo ra giữa làm việc và giải trí

E the individual character of travel.

Tính chất lẻ tẻ của du lịch tự phát

F places seen in everyday life.

Những nơi được thấy trong cuộc sống thường ngày

G photographs which recapture our memory

Những bức ảnh lưu giữ ký ức

H sights designed specially for tourists.

Những cảnh được thiết kế chuyên dành cho khách du lịch

BA%CC%89NG%20GIA%CC%81%20HP%202023

>>>>>>>>> Tham khảo chi tiết về khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 tại đây

Answer: 28 iii 29 v 30 iv 31 vii 32 viii 33 NO 34 YES 35 NOT GIVEN 36 YES 37 NOT GIVEN 38 D 39 B 40 F 41 H

Related Posts